Meldingen
Alles wissen

Algemene Indruk

16 Berichten
7 Gebruikers
1 Reactions
973 Bekeken
(@theo-vecon)
Lid Admin
Deelgenomen: 1 maand geleden
Topic starter  

Wat is je algemene indruk van het examen en wat vind je een passende N-term?

Citeren
(@ms-jagergmail-com)
Lid

Even een zeurpuntje over de opmaak. Had na opgave 1 een pagina wit gelaten en de rest van de opgaven hadden allemaal mooi steeds op twee open pagina’s kunnen liggen. Werkt natuurlijk veel prettiger dan dat heen en weer geblader.

BeantwoordenCiteren
(@denfi-eventsgmail-com)
Lid

@ms-jagergmail-com 

Eens. In het verleden werd hier veel beter op gelet. 

BeantwoordenCiteren
(@l.willems)
Gast
Deelgenomen: 4 weken geleden

leerlingen vonden het aan de lange kant maar ook goed te doen .

BeantwoordenCiteren
(@Andrea)
Gast

Leerlingen hebben aan het eind toch weer opgaven niet (af)gemaakt. Voor de leerlingen dus iets aan de lange kant. Het gebruik van de uitwerkingen-bijlagen ging bij mijn leerlingen meestal wel goed (waren niet onduidelijk in het gebruik). Alhoewel de bronnen beknopt in leestekst waren, gaf soms het woordgebruik/vraagstelling in het examen soms wat verwarring in het beantwoorden van de vragen. Veel inzicht/leer- vragen met 2 voorbeelden, 2 nadelen, 2 voordelen etc. ipv 1. Rekenwerk in het examen betrof gewoon de basis wat mij betreft op de punten die bevraagd waren.

BeantwoordenCiteren
(@Berry Jansen)
Gast

Mijn leerlingen hebben gemiddeld 42 punten gescoord. Ik verwacht een normering tussen de 0,5 en 1

BeantwoordenCiteren
(@heehuygenslyceum-nl)
Lid

Dat is erg hoog als ik het vergelijk met mijn leerlingen en ik was al niet ontevreden. Mijn leerlingen (3 klassen) precies 35 gemiddeld.

BeantwoordenCiteren
(@heehuygenslyceum-nl)
Lid

Wat verwachten jullie voor N term? Ik zelf zo 0.8 als ik het met vorig schooljaar vergelijk. N=1 zou wel fijner zijn.

BeantwoordenCiteren
(@Anoniem)
Gast
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Wilt u een schouderklopje?

BeantwoordenCiteren
(@Roland)
Gast
Deelgenomen: 3 weken geleden

Valt me op dat de trend van relatief veel reproductie (40%+ vragen, 36% punten) zich door lijkt te zetten. Rekenvragen waren makkelijker dan vorig jaar. Weinig addertjes onder het gras. Vorig jaar bevatten de bijlages ook veel meer tekst. 

N-term zal niet boven de 1 liggen vermoed ik.

Dit bericht is gewijzigd 3 weken geleden door Roland

BeantwoordenCiteren
(@rroozekrans-martinuscollege-nl)
Lid

Ik vond het een redelijk eenvoudig examen, dat blijkt ook uit de scores van mijn leerlingen die bij N=1 ruim (0,6 punt) beter scoren dan SE. Erg veel reproductie, veel noemen, weinig doordenkers. Weinig "die-hard' bedrijfseconomie, zoals een paar jaar terug met opgaven over resultaat waarvan ik bang zou zijn om ze aan VWO6 te geven. 

Ook de lengte viel erg mee. Slechts één leerling (van de 19) had het niet af. De meesten waren al voor het laatste kwartier weg.

Het was ook weinig onderscheidend. 3 leerlingen scoren laag in de 30, 3 scoren hoog in de 40, de rest zit tussen 38 en 42 punten.

De bijpassende N-term zou volgens mij ongeveer 0,5-0,6 zijn.

Dit bericht is gewijzigd 3 weken geleden door Richard

BeantwoordenCiteren
(@denfi-eventsgmail-com)
Lid

Dit jaar had ik een zwakke groep. Van daaruit ook een lage score zoals verwacht (34 gemiddeld). 
Zeer benieuwd naar de N-term. Gezien de trend van de afgelopen jaren verwachtte ik geen N lager dan 1,0, maar de opmerkingen hier zorgen ervoor dat ik hieraan ga twijfelen. 

BeantwoordenCiteren
(@Anoniem)
Gast

Een gemiddelde score van 35,5-36 binnen een groep van 22 leerlingen. Ik schat de de N-term op 0,8.

BeantwoordenCiteren
(@m-barthelhotmail-com)
Lid

Mijn leerlingen scoren met N=1 gemiddeld 0,6 hoger dan hun gemiddelde SE cijfer, ik verwacht een N=0,5 zodat het een beetje wordt rechtgetrokken.

BeantwoordenCiteren
(@Robin)
Gast

Algemene indruk: 

- CV is niet consistent, als je bijv. kijkt naar de vergelijk-vragen moeten soms beide onderdelen erin voor 2p (waar ik ook op hamer), en soms staat het gedeelte tussen haakjes. Vorig jaar stond de vanzelfsprekendheid 'en zzp'ers niet' niet tussen haakjes en moest dit wel genoemd worden. Leerlingen snappen niet wanneer het nu wel en niet hoeft/moet (en ik ook niet). 

- Veel noem-vragen...

- Leuke contexten!! Fairphone, duurzame pluktuin, en ook over hypotheken vond ik in ieder geval een fijne context voor wat betreft nabije toekomst van de leerlingen. 

- Sommige vragen vond ik écht lastig nakijken, zoals vraag 3, en 30 --> merkte dat het lastig was voor mezelf de randvoorwaarden helder te krijgen omdat dit ook niet duidelijk in het cv stond (en in methode ook niet, bijv. met transitievergoeding). 

- Qua resultaten: ik werk op een vavo, wat qua scores vaak net iets onder het landelijk gemiddelde ligt (of ik kan geen lesgeven, ook prima als men die conclusie wilt trekken ;-)) - van 45 examenkandidaten van mij was het gemiddelde SE cijfer een 5,93, en punten op examen 30,84. Als ik uitga van 31 punten gemiddeld zonder 2e correctie, zouden ze bij een n-term van 1.1 ook op dit gemiddelde van 5,9 uitkomen. Aan de comments te lezen hierboven in ieder geval niet heel waarschijnlijk, alhoewel ik vorig jaar ook dacht dat het niet boven de 1 zou uitkomen.

BeantwoordenCiteren
(@Anoniem)
Gast

Wat verwachten jullie van de N-term na de tweede correctieronde? 🙂

ik denk n=0,8

BeantwoordenCiteren

Laat een antwoord achter

Auteursnaam

Auteur e-mailadres

Titel *

De maximale toegestane bestandsgrootte is 10MB