Meldingen
Alles wissen

Vraag 16

21 Berichten
9 Gebruikers
0 Reactions
466 Bekeken
(@theo-vecon)
Lid Admin
Deelgenomen: 3 maanden geleden
Berichten: 170
Topic starter  

Vakinhoudelijk discussie


   
Citeren
(@h-j-klopcalvijn-nl)
Lid
Deelgenomen: 3 maanden geleden
Berichten: 3
 

Prijs: "Fairphone wil de prijs-kwaliteitverhouding verder verbeteren....". Is dat niet ook een optie? Een beter product, maar dan voor een relatief lage prijs?


   
BeantwoordenCiteren
(@rroozekrans-martinuscollege-nl)
Lid
Deelgenomen: 3 maanden geleden
Berichten: 38
 

Er wordt gevraagd naar instrumenten, niet naar onderdelen van de marketingmix. Hiermee is het volgens mij niet noodzakelijk dat promotie(beleid) of product(beleid) genoemd worden. Dit zijn immers geen instrumenten.

reclame en verlengen gebruiksduur zijn wel instrumenten.

 


   
BeantwoordenCiteren
(@ms-jagergmail-com)
Lid
Deelgenomen: 3 maanden geleden
Berichten: 17
 

De 4 p’s worden beschouwd als de instrumenten van de marketingmix.


   
BeantwoordenCiteren
(@Anoniem)
Gast
Deelgenomen: 1 seconde geleden
Berichten: 0
 

De instrumenten zijn product, prijs,plaats en promotie
Eventueel personeel. Ik zal dat inbrengen bij de kringbespreking


   
BeantwoordenCiteren
(@pddhofstadlyceum-nl)
Lid
Deelgenomen: 3 maanden geleden
Berichten: 11
 

Ik heb een paar leerlingen die het antwoord als volgt opschrijven: promotie, fragment 2 en product fragment 3. In de vraag staat: "verwijs naar de bovenstaande fragmenten." Als ik echter het CV bekijk is het benoemen van de fragmenten niet noodzakelijk maar wel onderdelen van de fragmenten. Ik reken het dus voor nu fout echter hoe kijken jullie hier tegen aan?

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden door pdd@hofstadlyceum.nl

   
BeantwoordenCiteren
(@Jan Roos)
Gast
Deelgenomen: 2 maanden geleden
Berichten: 6
 

@h-j-klopcalvijn-nl 

Antwoorden krijg ik ook (een paar) reken het vooralsnog niet goed. Bespreking afwachten


   
BeantwoordenCiteren
(@rroozekrans-martinuscollege-nl)
Lid
Deelgenomen: 3 maanden geleden
Berichten: 38
 

De instrumenten zijn product, prijs,plaats en promotie
Eventueel personeel. Ik zal dat inbrengen bij de kringbespreking

op de mavo zijn er 6 p's, waarbij personeel en presentatie de andere 2 zijn. Dat is te verdedigen als het ook echt als marketinginstrument wordt ingezet, bv personeel dat altijd vriendelijk glimlacht naar de klanten en ze welkom heet. Personeel in deze context is één van de 3 p's van MVO. Dat is geen marketinginstrument (tenzij je heel MVO als marketinginstrument inzet).

 


   
BeantwoordenCiteren
(@p-kellerporteum-nl)
Lid
Deelgenomen: 3 maanden geleden
Berichten: 6
 

@h-j-klopcalvijn-nl Mijns inziens niet. Omdat fragment 3 spreekt over het verbeteren van de P/K-verhouding door aanpassingen te doen aan de kwaliteit. Het is dus niet een beter product voor een lagere prijs, maar een beter product voor dezelfde prijs. Aan de prijs wordt niets aangepast, dus dat instrument wordt in dit fragment niet actief ingezet.


   
BeantwoordenCiteren
(@j-conradieooz-nl)
Lid
Deelgenomen: 3 maanden geleden
Berichten: 12
 

Geplaatst door: @p-kellerporteum-nl

@h-j-klopcalvijn-nl Mijns inziens niet. Omdat fragment 3 spreekt over het verbeteren van de P/K-verhouding door aanpassingen te doen aan de kwaliteit. Het is dus niet een beter product voor een lagere prijs, maar een beter product voor dezelfde prijs. Aan de prijs wordt niets aangepast, dus dat instrument wordt in dit fragment niet actief ingezet.

 

Hier ben ik het dus niet mee eens. Bij prijs/kwalititeit kan je twee kanten op redeneren. Inderdaad de prijs verandert niet maar de kwaliteit gaat omhoog. Inderdaad dit heeft invloed op de P van product. Echter relatief gezien krijg je meer waar voor je geld (de prijs) je zou ook kunnen zeggen ze zetten een relatief goed product qua prijs laag in de markt en dan hebben we het wel zeker over prijsbeleid, de keuze om de prijs niet aan te passen is dan zeker een onderdeel van het prijsbeleid. 

 


   
BeantwoordenCiteren
(@Anoniem)
Gast
Deelgenomen: 1 seconde geleden
Berichten: 0
 

Leerlingen geven aan "Product, want in fragment 1 staat dat Fairphone een toestel heeft ontwikkeld met het oog voor mens en milieu." Hiermee noemen ze niet de speciefieke onderdelen (zoals in het correctievoorschrift), maar geven ze m.i. wel een globale omschrijving van het product. Ik wil het punt toekennen - deze formulering staat namelijk wel zo in de bron.

Graag feedback.


   
BeantwoordenCiteren
(@Remco)
Gast
Deelgenomen: 2 maanden geleden
Berichten: 13
 

Leerlingen geven aan "Product, want in fragment 1 staat dat Fairphone een toestel heeft ontwikkeld met het oog voor mens en milieu." Hiermee noemen ze niet de speciefieke onderdelen (zoals in het correctievoorschrift), maar geven ze m.i. wel een globale omschrijving van het product. Ik wil het punt toekennen - deze formulering staat namelijk wel zo in de bron.

Graag feedback.

 

Ik vind dit ook lastig. Bij mij antwoordt een leerling ook in eigen woorden ipv te verwijzen naar specifieke onderdelen van de fragmenten. Bijvoorbeeld:

- product, het product is duurzaam, hierdoor kunnen ze klanten aantrekken.

- promotie, ze maken reclame om zo klanten aan te trekken.

Dit haal je wel uit de tekst, maar is niet heel precies. Wat zouden jullie hiermee doen?

 


   
BeantwoordenCiteren
(@Esther)
Gast
Deelgenomen: 2 maanden geleden
Berichten: 2
 

Ik heb dit goedgerekend.


   
BeantwoordenCiteren
(@Ralph Kubben)
Gast
Deelgenomen: 3 maanden geleden
Berichten: 24
 

Ik heb leerlingen die noemen personeel en ze noemen dan fragment 1 waarin staat dat het personeel een goed loon krijgt om te voorzien in levensonderhoud. Dit slaat meer op de P van people uit MVO maar ik twijfel toch of dit niet een marketinginstrument zou kunnen zijn waarin het imago van het bedrijf een rol speelt. Hoe kijken jullie hiernaar?


   
BeantwoordenCiteren
(@rroozekrans-martinuscollege-nl)
Lid
Deelgenomen: 3 maanden geleden
Berichten: 38
 

Ik heb leerlingen die noemen personeel en ze noemen dan fragment 1 waarin staat dat het personeel een goed loon krijgt om te voorzien in levensonderhoud. Dit slaat meer op de P van people uit MVO maar ik twijfel toch of dit niet een marketinginstrument zou kunnen zijn waarin het imago van het bedrijf een rol speelt. Hoe kijken jullie hiernaar?

daar ga ik in dit geval niet in mee:

Geplaatst door: @rroozekrans-martinuscollege-nl

De instrumenten zijn product, prijs,plaats en promotie
Eventueel personeel. Ik zal dat inbrengen bij de kringbespreking

op de mavo zijn er 6 p's, waarbij personeel en presentatie de andere 2 zijn. Dat is te verdedigen als het ook echt als marketinginstrument wordt ingezet, bv personeel dat altijd vriendelijk glimlacht naar de klanten en ze welkom heet. Personeel in deze context is één van de 3 p's van MVO. Dat is geen marketinginstrument (tenzij je heel MVO als marketinginstrument inzet).

 


   
BeantwoordenCiteren
(@Ralph Kubben)
Gast
Deelgenomen: 3 maanden geleden
Berichten: 24
 

@rroozekrans-martinuscollege-nl Snap ik, ik heb ook 0 punten daarvoor toegekend. Ik twijfelde alleen of het onderdeel van "het imago, de goede naam" zou kunnen zijn. Dank voor de reactie.


   
BeantwoordenCiteren
(@Erno Allen)
Gast
Deelgenomen: 1 seconde geleden
Berichten: 0
 

De P van Personeel gaat om personeel dat in contact komt met (potentiële) klanten. Daar is hier geen sprake van.


   
BeantwoordenCiteren
(@bejfc-nl)
Lid
Deelgenomen: 3 maanden geleden
Berichten: 20
 

Geplaatst door: @p-kellerporteum-nl

@h-j-klopcalvijn-nl Mijns inziens niet. Omdat fragment 3 spreekt over het verbeteren van de P/K-verhouding door aanpassingen te doen aan de kwaliteit. Het is dus niet een beter product voor een lagere prijs, maar een beter product voor dezelfde prijs. Aan de prijs wordt niets aangepast, dus dat instrument wordt in dit fragment niet actief ingezet.

Ik reken prijs om bovengenoemde reden ook niet goed.

 


   
BeantwoordenCiteren
(@Willemijn)
Gast
Deelgenomen: 2 maanden geleden
Berichten: 5
 

Leerling schrijft: 'Productbeleid, want opslagcapaciteit en snelheid van het is toestel is verbeterd'. Het staat er niet letterlijk, maar aangezien er staat 'Tot enkele jaren geleden ... minder snel, beperkt aantal functies en kleinere opslagcapaciteit', mag je m.i. concluderen dat die drie zaken nu verbeterd zijn... Toch?


   
BeantwoordenCiteren
(@Jorrit)
Gast
Deelgenomen: 1 seconde geleden
Berichten: 0
 

@bejfc-nl wat doen jullie met prijs-kwaliteitverhouding bij de P van Product? Ik heb nu 0 gegeven, maar twijfel hier wel over. 


   
BeantwoordenCiteren
(@Robin)
Gast
Deelgenomen: 2 maanden geleden
Berichten: 13
 

@bejfc-nl wat doen jullie met prijs-kwaliteitverhouding bij de P van Product? Ik heb nu 0 gegeven, maar twijfel hier wel over. 

Ik heb daar ook 0p voor gegeven, aangezien er niet actief prijsbeleid is gevoerd wat mij betreft (blijft de discussie van relatieve prijs/kwaliteit staan etc., maar dat vind ik misschien wat vergezocht). 

 


   
BeantwoordenCiteren

Laat een antwoord achter

Auteursnaam

Auteur e-mailadres

Titel *

De maximale toegestane bestandsgrootte is 10MB

 
Voorbeeld Revisies van 0 Opgeslagen