Vakinhoudelijk discussie
natuurlijk komt hier het antwoord "de bank" tevoorschijn. Ik reken dat fout omdat een bank geen beroep is. Bovendien is de bank geen partij bij het kopen van de woning, maar bij het financieren daarvan.
@rroozekrans-martinuscollege-nl Je redenatie klopt volledig. Het is een onjuist antwoord van de leerling(en).
taxateur staat niet in de syllabus van havo. (wel in die van vwo). Gaan we nu analoog aan toen het ook goede "personeel" werd afgeschoten omdat het niet in de syllabus stond dit begrip ook alsnog niet goed rekenen? of gaan we zeggen: aangezien het in het CV staat, rekenen we het wel goed.
en dan zou je "bouwkundige inspecteur" ook goed kunnen rekenen. die staat immers ook niet in de syllabus, maar is wel partij betrokken bij het aankoop van het appartement.
De syllabus heeft het over partijen op de hypotheekmarkt en niet over partijen die betrokken zijn bij de aankoop van een woning. Het lijkt mij dat 'bank' best betrokken kan zijn bij de aankoop van een woning. Vanwege het woordje betrokken. Vanwege het woord beroep dan weer niet, maar is bankmedewerker dan wel goed?
Daarnaast zou volgens de syllabus de makelaar een partij op de hypotheekmarkt zijn. Dat snap ik dan weer niet.
Volgens mij loopt 'betrokken bij de aankoop van een woning' en 'partijen op de hypotheekmarkt' hier een beetje door elkaar heen. Of zie ik iets over het hoofd?
dat maakt het inderdaad alleen maar sterker dat het hier niet eens gaat om de "hypotheekmarkt". vrij breed spectrum aan goede antwoorden mogelijk dus?
Hoi Luc, ik heb ook een leerling die bankmedewerker noemt. Reken jij dit goed?