Meldingen
Alles wissen

Vraag 29

9 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
214 Bekeken
(@theo-vecon)
Lid Admin
Deelgenomen: 3 maanden geleden
Topic starter  

Vakinhoudelijk discussie

Citeren
(@schoolmeestershotmail-com)
Lid

Ik heb een aantal lln die zeggen 2100/15 = 140. Zij missen DS 1 en DS 2 (dekkingsbijdrage) DS 3 is dan mijn inziens een doorrekenfout omdat de formule klopt en ze voor de dekkingsbijdrage al zijn gestraft. Ik geef hier 1 punt voor.

BeantwoordenCiteren
(@J. Conradie)
Gast

Kan iemand de opmerking van het CV uitleggen? Als een leerling een TO formule en een TK formule opstelt is de leerling blijkbaar prima instaat om de variabele kosten per product uit te rekenen. Bij het oplossen van TO = TK zul je ooit een keer ergens op €7 moeten komen want je doet dan ergens de stap €15 - €8 = €7. 

De TO = TK route gaat gewoon via de dekkingsbijdrage..... 

BeantwoordenCiteren
(@Anoniem)
Gast
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Geplaatst door: @schoolmeestershotmail-com

Ik heb een aantal lln die zeggen 2100/15 = 140. Zij missen DS 1 en DS 2 (dekkingsbijdrage) DS 3 is dan mijn inziens een doorrekenfout omdat de formule klopt en ze voor de dekkingsbijdrage al zijn gestraft. Ik geef hier 1 punt voor.

Ik geef hier geen punt voor, omdat de leerling niet deelt door de dekkingsbijdrage, maar door de verkoopprijs. De leerling slaat stap 1 en 2 over en maakt een fout bij het derde punt. Dat is wat mij betreft echt onjuist

BeantwoordenCiteren
(@T. Spierenburg)
Gast
Deelgenomen: 2 maanden geleden

Ik heb leerlingen die op een lagere break-even afzet uitkomen dan 1.440 (bijv 943) door een fout in de variabele kosten per stuk. Ze doen dan 1.440 - 943 = 497 pakketten. Maar eigenlijk betekent dit dat er 497 'teveel' zijn verkocht. Krijgen ze dan toch de laatste deelscore?

BeantwoordenCiteren
(@rroozekrans-martinuscollege-nl)
Lid

Ik heb leerlingen die op een lagere break-even afzet uitkomen dan 1.440 (bijv 943) door een fout in de variabele kosten per stuk. Ze doen dan 1.440 - 943 = 497 pakketten. Maar eigenlijk betekent dit dat er 497 'teveel' zijn verkocht. Krijgen ze dan toch de laatste deelscore?

alleen als ze dat ook constateren of zeggen dat er niets extra verkocht hoeft te worden omdat ze al boven break-even zitten

BeantwoordenCiteren
(@Erno Allen)
Gast

Kan iemand de opmerking van het CV uitleggen? Als een leerling een TO formule en een TK formule opstelt is de leerling blijkbaar prima instaat om de variabele kosten per product uit te rekenen. Bij het oplossen van TO = TK zul je ooit een keer ergens op €7 moeten komen want je doet dan ergens de stap €15 - €8 = €7. 

De TO = TK route gaat gewoon via de dekkingsbijdrage..... 

TO = TK kan wat mij betreft nooit 3 punten opleveren. Ergens tijdens het oplossen 15q - 8q  doen is niet het zelfde als de dekkingsbijdrage berekenen.

BeantwoordenCiteren
(@Anoniem)
Gast

Ik heb verschillende leerlingen die de 1.440 pakketten juist gebruiken, maar niet de berekening opschrijven hoe ze aan die 1.440 komen. Punt aftrek te streng?

BeantwoordenCiteren
(@Anoniem)
Gast

Leerlingen die de vk bij deelscore 2 fout hebben, die hebben automatisch de ck fout bij deelscore 3.

Wat doen jullie hiermee?

BeantwoordenCiteren

Laat een antwoord achter

Auteursnaam

Auteur e-mailadres

Titel *

De maximale toegestane bestandsgrootte is 10MB

Voorbeeld Revisies van 0 Opgeslagen