Vakinhoudelijk discussie
Valt deze vraag onder de syllabus Beco? Begrijpen hoe social media precies werkt als promotietool lijkt mij meer iets voor het vak ICT. Of zien we dit als algemene kennis?
Er zijn natuurlijk veel meer mogelijke goede antwoorden:
- Mensen kunnen elkaar taggen
- Mensen kunnen het doorsturen
- Mensen kunnen je volgen en je kan dan potentieel geinteresseerden makkelijk bereiken
- Mensen kunnen je bericht(en) opslaan
- en waarschijnlijk nog wel meer
Het potentiële bereik van sociale media is veel groter.
Veel leerlingen geven een antwoord in de richting van gemakkelijker: gemakkelijker om je doelgroep te bereiken, gemakkelijker om meer mensen te bereiken doordat het gedeeld wordt, gemakkelijker/sneller om een advertentie aan te passen, gemakkelijker om in contact te komen met je doelgroep.
@jetvangilslive-nl Mijn leerlingen ook, en dat is ook waar. Er is een reden waarom promotie via sociale media zó enorm aan het toenemen is (geweest). De kosten én moeite per bereikte consument uit de doelgroep zijn lager dan bij de traditionele/ouderwetse media.
@denfi-eventsgmail-com mijn 12 jarige zoon heeft zonder beco kennis in elk geval 2/2 punten kunnen scoren op deze vraag.
Het zou fijn zijn een aanvulling te krijgen. Welke antwoorden zijn te summier? Is de reden: "het is makkelijker om contact te maken met je klanten". Een variant op reden één op het CV of is dit geen punt waard?
Dit kun je onder persoonlijk contact meenemen m.i.
Lijken me prima antwoordenVeel leerlingen geven een antwoord in de richting van gemakkelijker: gemakkelijker om je doelgroep te bereiken, gemakkelijker om meer mensen te bereiken doordat het gedeeld wordt, gemakkelijker/sneller om een advertentie aan te passen, gemakkelijker om in contact te komen met je doelgroep.
Veel leerlingen hebben: "Sociale media hebben een groter bereik, omdat ze meer gebruikt worden / omdat iedereen je online tegen kan komen / etc." Ik vraag me af of dit zo is. Traditionele media hebben ook een groot bereik.
Sommigen hebben geantwoord dat je makkelijker specifieke doelgroepen kunt bereiken (via verschillende platforms). Daar heb ik een punt voor gegeven.