Meldingen
Alles wissen

Vraag 8

18 Berichten
9 Gebruikers
2 Reactions
476 Bekeken
(@theo-vecon)
Lid Admin
Deelgenomen: 3 maanden geleden
Topic starter  

Vakinhoudelijk discussie

Citeren
(@melissakamphotmail-com)
Lid

Doordat in de vraag staat 'Bereken het bedrag ... om de boot te kunnen kopen' rekenen een aantal van mijn leerlingen met € 270.000 i.p.v. € 275.000. Ik begrijp de verwarring. Is de vraagstelling wel correct? 

BeantwoordenCiteren
(@rroozekrans-martinuscollege-nl)
Lid

Geplaatst door: @melissakamphotmail-com

Doordat in de vraag staat 'Bereken het bedrag ... om de boot te kunnen kopen' rekenen een aantal van mijn leerlingen met € 270.000 i.p.v. € 275.000. Ik begrijp de verwarring. Is de vraagstelling wel correct? 

Mee eens, de vraag had moeten zijn "boot + inventaris" of "de investering". In bron 1 wordt onderscheid gemaakt tussen boot en inventaris. De boot kost 270.000 om aan te schaffen.

Het is de leerling niet aan te rekenen als hij de inventaris buiten beschouwing laat bij deze berekening (net zoals het niet aan te rekenen is als het er wel bijgeteld wordt, de vraagstelling is onduidelijk). Dan wordt het bedrag dus 5.000 lager.

Het lijkt mij wel logisch dat vervolgens bij de interestkosten voor vraag 10 de 5000 wel wordt meegenomen in de financiering.

BeantwoordenCiteren
(@ms-jagergmail-com)
Lid

Eens met de opmerkingen hierboven. Onduidelijke vraag omdat inderdaad eerder wel de inventaris expliciet wordt genoemd. 

BeantwoordenCiteren
(@berends)
Lid

Eens met de opmerkingen hierboven, dit was gelijk mijn eerste gedachte. In informatiebron 1 wordt duidelijk onderscheid gemaakt tussen de aanschaf van de boot (+ de installatiekosten) en de aanschaf van de inventaris. 

BeantwoordenCiteren
(@Robin)
Gast
Deelgenomen: 2 maanden geleden

Bij mij is er, door degenen die iets hebben gedaan dat in de goede richting zit, 5x gerekend met 270.000 en 2x met 275.000... 

Eens met bovenstaande dat het verwarrend is dat 'de boot' wordt gevraagd. 

BeantwoordenCiteren
(@Karlijn)
Gast

Eens met de eerdere opmerkingen. Er wordt zeer duidelijk verwezen naar de boot en niet de gehele investering zoals vernoemd in voorwaarde A. 

BeantwoordenCiteren
(@j-m-hoogebeenwaerdenborch-nl)
Lid

Maar voor nu zullen we ons toch aan het CV moeten houden. Afwachten wat de Vecon hierover zegt dus.

BeantwoordenCiteren
(@Tamara)
Gast

@melissakamphotmail-com ik loop tegen hetzelfde aan. Ik hou voor nu het CV aan, maar hoop dat het investeringsbedrag zonder inventaris ook wordt goed gerekend. Het is logisch dat de installatiekosten erbij horen, maar ben van mening dat de inventaris discutabel is.

BeantwoordenCiteren
(@Dorien Meijer)
Gast

Ik heb zelfs een leerlingen die heel goed uitlegt waarom hij de inventaris niet meerekent. Hopelijk komt hier een aanvulling op.

BeantwoordenCiteren
(@ms-jagergmail-com)
Lid

Ik heb er ook zo één, inderdaad. Alleen de boot wordt gevraagd, dus €60.000.

BeantwoordenCiteren
(@Karlijn)
Gast

Het lijkt me niet meer dan terecht dat als een leerling aangeeft enkel de boot te rekenen vanwege de vraagstelling dat dit correct is. Daarnaast is er bij mij een leerling die beide scenario's uitwerkt vanwege de onduidelijke vraagstelling. Ik wacht de bespreking morgen even af voor ik de punten uitdeel. 

BeantwoordenCiteren
(@schoolmeestershotmail-com)
Lid

Zie aanvulling dus

BeantwoordenCiteren
(@Jan Cox)
Gast

De aanvulling is voor mij niet duidelijk. Wordt er bedoeld dat een leerling die met 270.000,- rekent, de eerste deelscore krijgt? 

Waarom wordt in aanvulling over scorepuntEN gesproken?

BeantwoordenCiteren
(@m-barthelhotmail-com)
Lid

Ik heb dezelfde vraag. Ik heb een leerling die dit namelijk doet nu twee scorepunten gegeven. Maar die geef ik er dus nu 3?

BeantwoordenCiteren
(@Anoniem)
Gast
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Hoe ga je om met een antwoord waarin de berekening van de verkoop aandelen ook verkeerd gegaan is en daarmee doorgerekend is voor het bepalen van het bedrag aan crowdfunding. Kost dit dan ook de punt voor de laatste berekening of wordt het gezien als een doorrekenfout?

BeantwoordenCiteren
(@Robin)
Gast

Geplaatst door: @m-barthelhotmail-com

Ik heb dezelfde vraag. Ik heb een leerling die dit namelijk doet nu twee scorepunten gegeven. Maar die geef ik er dus nu 3?

Ik interpreteer het inderdaad als zijnde dat je volledige punten mag toekennen. Anders was het geen aanvulling aangezien leerlingen dan deelscore 1 missen als ze zonder inventaris rekenen en deelscore 2 en 3 wel nog kunnen behalen. Dit had dan niet nog apart benoemd hoeven worden. 

BeantwoordenCiteren
(@rroozekrans-martinuscollege-nl)
Lid

Het lijkt me toch duidelijk. Voor 3 punten moet je of op 65.000 (bij meetellen inventaris) of op 60.000 (zonder inventaris) uitkomen, rekenfouten daargelaten. Dus een fout in de verkoop van de aandelen (bv de 10 euro er af trekken) is fout en kost een punt.

Dit bericht is gewijzigd 2 maanden geleden door Richard

BeantwoordenCiteren

Laat een antwoord achter

Auteursnaam

Auteur e-mailadres

Titel *

De maximale toegestane bestandsgrootte is 10MB

Voorbeeld Revisies van 0 Opgeslagen