Vakinhoudelijke discussie
Waarom wordt het verkoopresultaat berekend door het verschil tussen de kostprijs en de verkoopprijs van 1 krant, terwijl er geen losse kranten verkocht worden. Het lijkt mij toch logischer dat je dit berekend met de verkoopprijs van een abonnement en de kostprijs van een abonnement.
Wanneer een leerling alles per dag heeft berekend, dus overal is vergeter *4*6 te doen. Is dat dan -1 of -2?
Ik ben geneigd -1. Omdat is vergeten de periode aan te passen. Wat vinden jullie?
Vind ik ook!
Sluit ik me helemaal bij aan. Als dat de enige fout is, dan laat deze leerling verder prima zien beide resultaten te kunnen berekenen en verdient dat dus nog 2 punten.Wanneer een leerling alles per dag heeft berekend, dus overal is vergeter *4*6 te doen. Is dat dan -1 of -2?
Ik ben geneigd -1. Omdat is vergeten de periode aan te passen. Wat vinden jullie?
Sluit ik me helemaal bij aan. Als dat de enige fout is, dan laat deze leerling verder prima zien beide resultaten te kunnen berekenen en verdient dat dus nog 2 punten.Wanneer een leerling alles per dag heeft berekend, dus overal is vergeter *4*6 te doen. Is dat dan -1 of -2?
Lijkt me een identieke fout binnen de vraag (artikel 2.5) en dus 1 punt aftrek.
Wat te doen met een leerling die zegt het verkoopresultaat uit te rekenen, maar het is de omzet. Ik neig naar 0 punten (leerling weet niet wat hij aan doen is). Of kan ik toch 1 punt toekennen omdat eigenlijk alleen de kostprijs is vergeten?
Graag feedback.
Dit was een aantal jaar geleden ook in het examen (met hypotheekadviseurs). Toen gaf het VECON-verslag aan dat het een vereenvoudiging van de vraag was en dus 0pt. Echter, toen hoefde er geen omrekening plaats te vinden. Hier moet je nog het resultaat per dag omrekenen naar 4 weken. Je zou kunnen redeneren dat er dan hier nog wel 1pt over kan blijven, daar zou ik me in kunnen vinden.Wat te doen met een leerling die zegt het verkoopresultaat uit te rekenen, maar het is de omzet. Ik neig naar 0 punten (leerling weet niet wat hij aan doen is). Of kan ik toch 1 punt toekennen omdat eigenlijk alleen de kostprijs is vergeten?
Graag feedback.
als een leerling wél twee juiste afzonderlijke verkoopresultaten uitrekent maar niet optelt dan is dat 2pt voor eerste deel, zou ik zeggen, mits er wel in totaliteit mee verder wordt gerekend richting het resultaat. Immers de vraag in vr27 is niet gesteld met tussenuitkomst. De leerling heeft niets van doen met de onderverdeling van het CV.
Een leerling heeft bij alle tussenresultaten positief of negatief vermeld, alleen bij het eindantwoord niet. Ik vind het zwaar gerekend, wanneer ik daarvoor 1 punt in mindering moet brengen.
Dit ben ik ook een enkele keer tegengekomen en toch een punt aftrek, want positief staat dan niet bij het laatste resultaat vermeld... helaas.
Een + is toch ook een weergave van positief...? In het verleden heb ik vaak gezien dat het weglaten van de + een ll niet werd aangerekend. Want een getal is positief als er niets voor staat.
Een leerling heeft bij alle tussenresultaten positief of negatief vermeld, alleen bij het eindantwoord niet. Ik vind het zwaar gerekend, wanneer ik daarvoor 1 punt in mindering moet brengen.
Ik vind dat ook wel erg zwaar. Zeker na zoveel tussenstappen waarin ze al continu moesten opletten om positieve en en negatieve getallen te salderen.