Vakinhoudelijke discussie
Bij promotie en dan de 2e bullet gaat het cv te ver door denk ik. De vraag is niet of de klant eerder bereid is het geld te betalen. De vraag is welk instrument je kunt gebruiken om de abonnee te informeren over de achtergrond van de prijsverhoging.
Bij de 2e bullet van product is dat al wel goed ingezet.
Mee eens. De vraag gaat puur over het informeren van klanten, niet hoe de marketingmix kan worden ingezet om ervoor te zorgen dat klanten bereid zijn de hogere prijs ook echt te betalen. Dat zou een rijkere/mooiere vraag zijn geweest wat mij betreft om te stellen, maar kan je niet verlangen als antwoord op basis van deze vraagstelling.Bij promotie en dan de 2e bullet gaat het cv te ver door denk ik. De vraag is niet of de klant eerder bereid is het geld te betalen. De vraag is welk instrument je kunt gebruiken om de abonnee te informeren over de achtergrond van de prijsverhoging.
Bij de 2e bullet van product is dat al wel goed ingezet.
het gaat in de vraag volgens mij om "de abonnee goed te informeren" en bij Product is het Hoe? duidelijk (in het Colofon/op de verpakking zetten) maar bij Promotie mis ik het Hoe? (via reclames/op de website/mailing etc.) en vind ik dat het laatste stuk tussen haakjes moet.
Volgens mij staat er leg uit welke marketinginstrument en niet hoe het marketing instrument ingezet wordt
Hoe streng zijn jullie op de term 'promotiebeleid'? Ik zie ook veel promotie (gebruikt onze methode standaard zonder beleid) en promoten voorbij komen.
Promotie en product, zonder ‘beleid’ lijkt me inhoudelijk juist.