Meldingen
Alles wissen

Vraag 4

12 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
376 Bekeken
(@theo-vecon)
Lid Admin
Deelgenomen: 3 maanden geleden
Topic starter  

Vakinhoudelijke discussie

Citeren
(@Anoniem)
Gast
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Antwoorden die alleen "hoger resultaat per aandeel" in zich hebben lijken me fout toch? Dit moet verder geredeneerd worden naar hogere beurskoers of hoger dividend lijkt me?

BeantwoordenCiteren
(@Anoniem)
Gast

Antwoorden die alleen "hoger resultaat per aandeel" in zich hebben lijken me fout toch? Dit moet verder geredeneerd worden naar hogere beurskoers of hoger dividend lijkt me?

Ik heb hetzelfde probleem. Graag feedback.

BeantwoordenCiteren
 Matt
(@matt)
Lid

Dat lijkt me inderdaad fout, want het hele idee van het beleggersrendement is juist dat het puur kijkt naar de opbrengst voor beleggers. Het gedeelte van het resultaat dat gereserveerd wordt, is voor beleggers niet relevant en wordt niet meegenomen in het beleggersrendement.

BeantwoordenCiteren
(@francesco sala)
Gast
Deelgenomen: 2 maanden geleden

4: doordat het dividend per aandeel hoger wordt, zorgt ervoor dat het aandeel aantrekkelijker wordt, en dus zal de koers …. stijgen …. enz enz .. / technisch niet in het antwoordmodel, maar niet fout?

BeantwoordenCiteren
 Henk
(@Henk)
Gast

@matt Het is alleen wel zo dat er alleen gevraagd wordt naar een verandering van dat beleggersrendement door aandeleninkoop. Dan mag je ervan uitgaan dat er aan het resultaat en de reserveringen niets verandert. Het wordt alleen over minder aandelen verdeeld. Meer resultaat per aandeel betekent in dit geval ook gelijk meer dividend per aandeel. Alles groeit naar verhouding per aandeel door een kleiner aantal geplaatste aandelen.

BeantwoordenCiteren
 Matt
(@matt)
Lid

4: doordat het dividend per aandeel hoger wordt, zorgt ervoor dat het aandeel aantrekkelijker wordt, en dus zal de koers …. stijgen …. enz enz .. / technisch niet in het antwoordmodel, maar niet fout?

Dit lijkt me zeker correct. Hoger dividend per aandeel wordt genoemd en het aantrekkelijker worden van het aandeel kan je zien als een verwoording van de stijgende vraag naar aandelen.

BeantwoordenCiteren
(@Anoniem)
Gast

Ik vraag me af of die stijgende vraag expliciet genoemd moet worden. Ik ga twijfelen door het antwoord van de vorige post. Als ze echter direct zeggen door de aandelen inkoop stijgt de beurskoers, dan lijkt me dat wel heel kort door de bocht....wat vinden jullie?

BeantwoordenCiteren
(@c-maas)
Lid

Mijn inziens is dat prima te verantwoorden. Kijk bijv. naar de huidige situatie van Shell waar één van de primaire doelstellingen van de aandeleninkoopprogramma het laten stijgen van de aandelenkoers is (i.v.m. de ervaren onderwaardering t.o.v. de Amerikaanse olie bedrijven). 

BeantwoordenCiteren
(@Esther)
Gast

In het antwoordenmodel staat bij het eerste punt tussen haakjes ook resultaat genoemd. Hoger resultaat per aandeel lijkt me dus goed. 

BeantwoordenCiteren
(@Anoniem)
Gast

In het antwoordenmodel staat bij het eerste punt tussen haakjes ook resultaat genoemd. Hoger resultaat per aandeel lijkt me dus goed. 

De opmerking ivan Vecon is m.i. hier terecht: Hoger resultaat per aandeel zonder link naar (dus) hoger dividend of (dus) hogere beurskoers is 0p 

BeantwoordenCiteren
(@Anoniem)
Gast

Door daling geplaatst aandelenkapitaal stijgt de beurskoers.

Is dit voldoende, of moet 'aanbod daalt' specifiek vermeld worden?

BeantwoordenCiteren

Laat een antwoord achter

Auteursnaam

Auteur e-mailadres

Titel *

De maximale toegestane bestandsgrootte is 10MB

Voorbeeld Revisies van 0 Opgeslagen