Als dit de reactie wordt van de eerste corrector op mijn correcties bij deze vraag, dan rest niet anders dan terug te sturen, zodat het kan worden aangemeld voor onafhankelijke derde correctie. Die leerlingen hebben dan niet tijdig uitslag, en ik weet wel wat de scores op deze vraag dan gaan worden. Niet leuk. maar het CvTE stelt de norm.
Als ik lid van het van het CvTE of van het CITO was, en ik las dit forum (en waarom zouden ze niet) dan zou ik onmiddellijk een voorstel gaan schrijven dat docenten het werk van hun eigen leerlingen/eigen school niet meer nakijken.
Ik begrijp niet zo goed waarom iedereen zo hangt aan het cvte of de vecon. Bij vraag 15 staat 'voorbeeld van een goed antwoord'. Dan reken je toch gewoon elk goed antwoord goed? Waarom nog gaan checken bij cvte of dat wel mag? Die blijven gewoon hun CV zoveel mogelijk verdedigen.
Ik begrijp niet zo goed waarom iedereen zo hangt aan het cvte of de vecon. Bij vraag 15 staat 'voorbeeld van een goed antwoord'. Dan reken je toch gewoon elk goed antwoord goed? Waarom nog gaan checken bij cvte of dat wel mag? Die blijven gewoon hun CV zoveel mogelijk verdedigen.
Volgens mij is dit antwoord al eens door iemand gegeven. Als een heel andere invalshoek een goed antwoord oplevert op de vraag is dat uiteraard prima. Het probleem zit ‘m in de antwoorden die keurig de lijn van het CV volgen, behoudens de door het Cvte als essentieel aangemerkte onderdelen. Dan is het antwoord dus onvolledig.