Meldingen
Alles wissen

Vraag 19

7 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
398 Bekeken
(@theo-vecon)
Lid Admin
Deelgenomen: 3 maanden geleden
Topic starter  

Vakinhoudelijke discussie

Citeren
(@ms-jagergmail-com)
Lid

Een antwoord dat aangeeft dat bedrijven die duurzame investeringen doen het groen bbp verhogen, lijkt me ook correct.

En als we bovenstaande correct vinden, dan kun je de twee gevolgen ook doen als 2x hoger bbp, ipv 1x hoger en 1x lager.

BeantwoordenCiteren
(@Anoniem)
Gast
Deelgenomen: 2 maanden geleden

In hoeverre is het benoemen van de milieuschade essentieel voor het 2e scorepunt? Leerling schrijft bijv. op: het groen bbp zal stijgen, omdat er meer duurzame bedrijven bijkomen.

Twijfel tussen 0 en 1p

BeantwoordenCiteren
(@Auke Oldenbeuving)
Gast

Volgens het correctiemodel is dat 0 punten. Het is een draak van een vraag. De meeste leerlingen schrijven prima op hoe het groen BBP wordt bepaald. Maar de vooronderstelling die in het correctiemodel zit (en opgeschreven moet worden), namelijk dat door minder emissierechten de productie wordt verlaagd waardoor het groen bbp daalt, schrijvende leerlingen niet op. Ze weten niet goed wat ze met deze vraag aan moeten. En dan krijg je dus beschrijvingen als: het groen bbp zal stijgen, omdat er nu meer maatregelen tegen uitstoot worden genomen.

Heel veel 0 punten dus, terwijl heel veel leerlingen blijk geven van het goed begrijpen van de essentie van het groene BBP.

Jammer!

BeantwoordenCiteren
(@Marcel A)
Gast
Deelgenomen: 2 maanden geleden

Ik krijg bij deze vraag niet scherp waar ik wel en geen punten voor geef. Beide punten haalt bijna niemand, maar veel leerlingen verwoorden nog wel dat door deze maatregelen 'er meer rekening gehouden wordt met het milieu en dat daardoor het groene BBP stijgt'. Of 'De negatieve effecten op het milieu nemen af, omdat er minder CO2 wordt uitgestoten'.

Ik geef daar voorlopig 1 punt voor.

BeantwoordenCiteren
(@Bas Jacobs)
Gast

Ik krijg bij deze vraag niet scherp waar ik wel en geen punten voor geef. Beide punten haalt bijna niemand, maar veel leerlingen verwoorden nog wel dat door deze maatregelen 'er meer rekening gehouden wordt met het milieu en dat daardoor het groene BBP stijgt'. Of 'De negatieve effecten op het milieu nemen af, omdat er minder CO2 wordt uitgestoten'.

loop hier ook tegenaan, weet dus niet hoe noodzakkelijk het stukje: door de lagere productie van bedrijven / door dezelfde productie te verduurzamen is, het feit dat het als 2 voorbeeldantwoorden is gegeven, lijkt het noodzakkelijk en dan geef ik zonder het benoemen van productie / duurzamere productie 0p. 

BeantwoordenCiteren
 Hans
(@Hans)
Gast
Deelgenomen: 1 seconde geleden

loop hier ook tegenaan, weet dus niet hoe noodzakkelijk het stukje: door de lagere productie van bedrijven / door dezelfde productie te verduurzamen is, het feit dat het als 2 voorbeeldantwoorden is gegeven, lijkt het noodzakkelijk en dan geef ik zonder het benoemen van productie / duurzamere productie 0p. 

Ik heb het op deze wijze wel zo nagekeken en beoordeeld. Evenals bij vraag 15 eigenlijk ook: productie/produceren moet genoemd zijn voor een/het punt.

BeantwoordenCiteren

Laat een antwoord achter

Auteursnaam

Auteur e-mailadres

Titel *

De maximale toegestane bestandsgrootte is 10MB

Voorbeeld Revisies van 0 Opgeslagen