Meldingen
Alles wissen

Vraag 17

10 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
487 Bekeken
(@theo-vecon)
Lid Admin
Deelgenomen: 3 maanden geleden
Topic starter  

Vakinhoudelijke discussie

Citeren
(@Richard Hermsen)
Gast

Het antwoord kan toch niet anders dan 100% zijn?

Want immers 'is het arbeidsinkomen de inkomstenbron van de gezinnen'.

Die zin suggereert wmb dat er naast arbeidsinkomen geen ander inkomen is.

Overigens vind ik figuur 1 de meest warrige poging tot kringloopmodel ooit vertoond.

BeantwoordenCiteren
(@Anoniem)
Gast
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Die opmerking over het arbeidsinkomen lijkt te suggereren dat andere vormen van inkomen geen gezinsinkomen zijn. Maar l, w, r, h en p zijn allemaal gezinsinkomens. Verder kun je het loon wel uit de grafiek halen maar arbeidsinkomen is loon plus tlz. Ik ben benieuwd naar het cv.

BeantwoordenCiteren
(@R.A. de Hosson)
Gast

Die opmerking over het arbeidsinkomen lijkt te suggereren dat andere vormen van inkomen geen gezinsinkomen zijn. Maar l, w, r, h en p zijn allemaal gezinsinkomens. Verder kun je het loon wel uit de grafiek halen maar arbeidsinkomen is loon plus tlz. Ik ben benieuwd naar het cv.

Beter hadden ze hier naar de loonquote gevraagd.

BeantwoordenCiteren
(@Anoniem)
Gast

Vragen naar loonquote lost het probleem niet op dat wordt gesuggereerd dat gezinnen geen winst, rente, pacht, huur ontvangen.

BeantwoordenCiteren
(@Anoniem)
Gast

Vragen naar loonquote lost het probleem niet op dat wordt gesuggereerd dat gezinnen geen winst, rente, pacht, huur ontvangen.

precies, alsof de gezinnen loon ontvangen en de bedrijven(?) winst en huur ofzo. Echt absurd. 

BeantwoordenCiteren
(@Anoniem)
Gast

Vraag 17 kijk ik voorlopig niet na omdat ik verwacht dat alle leerlingen hier twee punten gaan krijgen. 

BeantwoordenCiteren
(@Jochem)
Gast

Ja leuke damage control, die aanvulling op het cv maar het lost het probleem niet op natuurlijk. 

BeantwoordenCiteren
(@Anoniem)
Gast

Een antwoord dat de AIQ 100% is kan juist zijn. Die zijn dan toch altijd juist? Of bedoelt het CV dat ze naar die zin moeten verwijzen? Dan zoiets als, arbeidsinkomen is de inkomstenbron dus er is geen andere inkomstenbron. Maar in de vraag staat bereken en dan heb je dus geen berekening? Of bedoelen ze nu dat je 26 x 120 moet delen door 26 x 120 x 100% is 100% en dat dan de vereiste berekening is? Deze vraag moet er eigenlijk echt uit lijkt me dan toch...

BeantwoordenCiteren
(@Anoniem)
Gast

reactie op het commentaar van de Cvte:

Volgens het CBS en de standaard macro-economische definities omvat het arbeidsinkomen ook: Het loon van werknemers, maar ook het toegerekende arbeidsinkomen van zelfstandigen, die vaak geen loon ontvangen maar wel arbeid verrichten.

Op de site van het CBS staat het volgende:

Arbeidsinkomensquote

Het aandeel van de beloning voor arbeid in de netto toegevoegde waarde.

Voor werknemers staat het arbeidsinkomen gelijk aan de beloning: de lonen plus de sociale premies ten laste van werkgevers. Voor zelfstandigen wordt het netto gemengd inkomen als benadering voor het arbeidsinkomen genomen. Het netto gemengd inkomen bevat in de praktijk naast de beloning van arbeid echter ook de beloning voor kapitaal en ondernemerschap (winst).

De stelling "AIQ = LQ" is inhoudelijk onjuist volgens de eigen aangehaalde bron (CBS).

BeantwoordenCiteren

Laat een antwoord achter

Auteursnaam

Auteur e-mailadres

Titel *

De maximale toegestane bestandsgrootte is 10MB

Voorbeeld Revisies van 0 Opgeslagen