Vakinhoudelijke discussie
Het lijkt of bij het eerste voorbeeld de berekening van max zorgkosten bij een wettelijk eigen risico al 1 punt oplevert. Dit doen de meeste lln wel (ongeacht of ze op het juist eindantwoord uitkomen). Hebben jullie daarvoor dat eerste punt gegeven?
Ja conform cv
Er zijn diverse leerlingen die één van de betreffende bedragen voor de 1e ds (264; 1.684; 236) berekenen, maar hierna stoppen (en het betreffende bedrag dus als eindantwoord presenteren) of de betekenis van het betreffende bedrag onvoldoende duiden (door bijv. niet te vermelden dat de 264 de hogere zorgkosten (p.j.) betreft). Ik vind het wat makkelijk om de 1e ds toe te kennen zodra een van de genoemde bedragen vermeld is, maar wil m'n leerlingen ook niet tekort doen. Wat doen jullie in dergelijke gevallen?
Volgens CV hebben ze dan de eerste punt dus ik heb die gewoon gegegeven. De verdere uitleg is dan een fout waardoor ze het tweede punt niet krijgen.
Algemene vraag: als leerlingen geen euroteken opschrijven, of 'euro' achter hun antwoord schrijven: -1 punt? of is dat te streng?
Erg handige voorbeeld berekeningen met bijbehorende scores in dit CV. Goed werk.
Dat vind ik wel streng. Zeker als ze wel euro schrijven.
Ik bedoel dat ze geen euro of euroteken opschrijven. 1 punt er af voelt zo streng, aan de andere kant zouden ze het inmiddels toch moeten weten dat eenheden ook belangrijk zijn. Kan ik ergens vinden hoe je hier mee om moet gaan?
We trekken volgens mij geen punten af voor het ontbreken van verwijzing naar euro. Het kan anders zijn in een context van meerdere valuta
Ik zit een beetje in mijn maag met deze vraag.
De definitie van zorgkosten staat boven de vraag vermeld: 'De totale zorgkosten voor een jongere bestaan uit de premie en de zorgkosten die binnen het eigen risico worden gemaakt'
Als de premie ook al tot de zorgkosten behoort, hoe kan het eindantwoord dan zo laag zijn?
In het antwoordmodel laat men telkens het verschil tussen de twee opties zien maar niet hoeveel de zorgkosten dan echt zijn (inclusief de premie).
Maak ik nu een denkfout? Vast wel maar gegeven de definitie zie ik niet welke denkfout ik maak
Ik zit hier ook mee. In de vraag hadden ze het moeten hebben over het bedrag aan zorgkosten binnen het eigen risico.
Nu ontstaat er verwarring of je de totale zorgkosten of die binnen het eigen risico moet berekenen.
Wat doen jullie met leerlingen die deelscore 1 fout hebben (vergeten eigen risico op te tellen) en wel bij deelscore twee op €1035 (correct) uitkomen maar dit bedrag vervolgens afhalen van het onjuiste antwoord van deelscore 1 afhalen. Mijn gevoel zegt hier 1p geven. Wat vinden jullie?